AVANTAJ STRATEGIC PRIN RAPORTUL PARETO

Să înțelegi clienții cu potențial peste medie oferă o serie de avantaje decisive: strategii de marketing îmbunătățite, dezvoltare de noi produse și servicii cu impact, comunicare mai eficientă.

Mai mult

În 1906, economistul italian Vilifredo Pareto a făcut faimoasa observație că 20% din populație deținea 80% din proprietăți în Italia. Aceasta a fost apoi generalizată de economistul de origine română, Joseph M. Juran, în principul Pareto sau regula 80/20. Pentru afaceri, principiul se aplică mai ales ca 80% din vânzări vin de la 20% din clienți. Și, într-adevăr, uitându-ne mai în profunzime la consumatorii cu venit peste medie, am descoperit o piață distinctă cu impact disproporționat pentru veniturile curente și cele viitoare: Populația Pareto.

Populația Pareto reprezintă top 20% după venit din publicul comercial general. Fiecare țară are o populație Pareto, consumatorii cei mai valoroși care generează o cotă disproporționat de mare din cifra de afaceri în cele mai multe categorii de consum. Ei sunt, de asemenea, și forța motrice pentru adoptarea de noi produse și servicii.

Înțelegerea lumii lor oferă contextul esențial pentru alegerea grupurilor țintă, rafinarea strategiilor de portofoliu, introducerea de noi produse și servicii, poziționare de brand, strategii de preț și de comunicare.

Raportul Pareto provine dintr-o experiență avansată în dezvoltarea de propuneri câștigătoare pentru consumatori cu venit peste medie. Un proiect complex, realizat în 5 stagii distincte ce ne oferă posibilitatea de a descoperi și înțelege Populația Pareto prin comparație cu Publicul Comercial General din mai multe puncte de vedere:

  • Cine sunt ei, cum sunt ei diferiți de populația generală?
  • Cât de mult câștigă aceștia și cum își folosesc banii?
  • Ce îi motivează? Care le sunt dorințele și fricile?
  • Cum își iau deciziile în materie de cheltuieli?
  • Cum văd banca ideală, mașina ideală, băutura ideală, etc.?
  • Care este atitudinea lor față de carieră, parenting, timp liber?
  • Care le sunt sursele de informare și alegerile media?
  • Care este abilitatea lor de a fi trendsetteri?
  • Ce cred / simt / fac în legătură cu a trăi în România?

Dincolo de comparația dintre Populația Pareto și Publicul Comercial General, stadiul de analiză avansată a dus la identificarea unor perspective extrem de valoroase:

În primul rând, Populația Pareto nu este omogenă. De fapt, am identificat 5 subgrupe bazate pe motivațiile și nevoile lor:

Appreciation Seekers (Caută Apreciere), Ambitious Achievers (Ambițioșii), YOLO/FOMO (Spontanii), Easy Goers (Boemii) și Dedicated Caregivers (Grijulii si Dedicații). Fiecare subgrup are răspunsuri diferite la întrebările de mai sus. Portretele acestora  devin instrumente indispensabile pentru strategii de portofoliu, de brand și de produs.

În al doilea rând, am învățat că 83% din Early Adopters fac parte din Populația Pareto. Acest grup este critic în succesul lansărilor de noi produse și servicii, și prin urmare am asamblat un capitol special despre adopția inovației. Acesta include portretele Early Adopters, Early Majority ți ce-i diferențiază de restul oamenilor.

Ca atare, Raportul Pareto oferă un nivel de informații excepțional de bogat pe diverse nivele de analiză, pentru utilizatori potențial diferiți. Am organizat raportul în produse distincte ce pot fi achiziționate separat bazându-te pe nevoile tale.

Citește mai departe: Care raport este mai potrivit pentru tine?

Închide
Mihai Bârsan

Fondator – Pareto Report

Totul începe de la o nevoie de business importantă, reală, dar insuficient adresată. Analizând consumatorii cu venituri peste medie, am descoperit o bulă distinctă, cu impact mult disproporționat în generarea de venituri curente și viitoare: top 20% din publicul comercial extins, sau Populația Pareto. Acești consumatori sunt totuși foarte sub-reprezentați în majoritatea studiilor cantitative (tracker, U&A, segmentări etc.). Acesta e motivul pentru care a apărut Raportul Pareto – pentru o înțelegere mai clară a celor mai valoroși 20% din consumatori.

Răzvan Orbulescu

Marketing Director – FrieslandCampina Romania

Operăm cu toții într-un mediu în rapidă schimbare, în care adaptarea strategiilor a devenit o condiție de succes în business. În acest context e critic să ai informații granulare despre consumatori – doar așa echipele de brand management pot descoperi insighturi suficient de distinctive pentru a avea impact, înaintea competitorilor. Aducând o viziune asupra top 20% din români după venituri, raportul Pareto dă exact această posibilitate, având în plus și o perspectivă unică despre tendințele în formare.

Dragoș Anastasiu

Owner/CEO Eurolines Grup
Fondator Rethink România

Sunt multe condiții ale succesului durabil în business, iar pe locuri fruntașe sunt cunoașterea clienților și concentrarea resurselor acolo unde contează cel mai mult. Raportul Pareto te ajută să le adresezi pe ambele în același timp, cu informații esențiale despre top 20% din români după venituri, consumatorii cei mai valoroși pentru majoritatea piețelor B2C. Un studiu de o valoare excepțională pentru businessuri, fie că vorbim de inițiative antreprenoriale, fie că vorbim de corporații.

Laura Mihăila

Head of Marketing – BCR

Studiul a propus o noutate pe piața de research – profilarea  unui segment de audiență care, deși foarte atractiv, nu are neapărat un capitol atât de detaliat în studiile de piață pe care le facem în mod frecvent. Echipa de marketing din BCR a fost entuziasmată de profesionalismul echipei, de acuratețea datelor dar mai ales de gradul mare de acționabilitate a insighturilor aflate despre client, prin intermediul studiului. El a fost foarte rapid adoptat în organizație, mulți dintre colegii mei numesc deja acest segment, Pareto.

Care raport este mai potrivit pentru tine?

Mai mult chevron-right icon

UN PROGRAM DE CERCETARE COMPLEX, AMPLU DAR ȘI CAPTIVANT

Am proiectat un studiu sindicalizat pentru a descoperi lumea Pareto. Principiile directoare au fost: meticulozitatea prin metode solide, exactitatea prin eșantioane suficient de mari și descoperirea de insight-uri puternice prin intrebări bine țintite de-a lungul stadiilor de cercetare.

  • 1. Realizarea unei baze solide
    • rp-1 icon Cercetare din surse secundare (statistici pe venit)
    • rp-2 icon Chestionar despre venituri către 1400 de Români
  • 2. Explorarea necunoscutului
    • rp-3 icon Interviuri în profunzime (N= 20), 2-3 ore fiecare
    • rp-4 icon Netnografii pe 5 zile (N= 10)
  • 3. Validare si dimensionare
    • rp-5 icon Studiu Online pe eșantionul reprezentanților Pareto (N=900)
    • rp-6 icon Obiectivul Comercial Extins (N= 500) ca și reper
  • 4. Descoperirea oportunităților
    • rp-7 icon Rapoarte cu insight-uri bogate
    • rp-8 icon Workshop-uri de evaluare a oportunităților

Limitările cercetării:

Reprezentativitatea
  • Studiul curent este reprezentativ pentru Publicul Comercial General și Publicul Pareto, dar nu pentru un public sub 18 ani și peste 65 de ani, sau care nu utilizează internetul (22% excluși din acest motiv).
  • Presupunem o prejudecată de auto-selecție, sugerată de faptul că respondenții cu o dorință mai mare de completare au completat înaintea altora.
Subiectivitatea
  • Studiul prezintă percepții ale respondenților despre ei înșiși, despre lumea din jurul lor așa cum o văd ei, și nu reflectă o realitate obiectivă.
  • Presupunem un bias de dezirabilitate: respondenții ar putea oferi unele răspunsuri care le-ar plăcea să fie adevărate, chiar dacă percepția reală ar fi diferită.
Comparabilitatea
  • Studiul este un stop-cadru al unui moment precis (Septembrie 2021), și nu include evoluții în timp.
  • Studiul acoperă teritoriul României, fără comparații cu alte piețe.